Blog

Jak velký je stan REDVERZ?

Jak velký je motorkářský stan REDVERZ Atacama postavený? Jaká je velikost stanu ve sbaleném stavu?

REDVERZ je americká firma, jejíž zakladatel a velký sympaťák Kevin je vášnivý cestovatel. První verzi motorkářského stanu REDVERZ Atacama Kevin navrhnul a dal světu v roce 2008. Nyní je v prodeji již třetí generace tohoto stanu. A zdaleka nejen podle nás je to nejlepší stan pro cestování na motorce, jaký si lze nyní pořídit.

Tento stan vám nejen zpříjemní cestování na motorce, on vám nejspíše úplně změní vaše cestovatelské myšlení i plány a otevře nové obzory.

Nejprve si však řada z nás musí tento stan nechat takříkajíc "uzrát v hlavě" a přenést se přes některé prvotní reakce. Ty jsou u většiny budoucích uživatelů obdobné a prošli jsme si jimi i my sami. Takže popořadě sestupně podle síly "váhajících reakcí":

1): "...pod stan já už fakt nejezdím, já jsem hotelový typ", pravda, tak tento postoj nezkusí změnit každý, koho se to týká, ale:

  • Opravdu vám vyhovuje rezervovat si ubytování předem a být vázán termínem bez ohledu na počasí?
  • Nebo vám vyhovuje ta nejistota, jestli seženete ubytování na poslední chvíli či dokonce až po cestě?
  • Vyhovuje vám, že když už něco seženete po cestě, tak musíte obvykle akceptovat nemalou cenu?
  • I když je třeba pokojík krásný, stihnete si to užít, když zpravidla jen přespíte a ráno jedete dále?
  • A dá se vůbec v dnešní době počítat s ubytováním na 1 noc, pokud se nebavíme o fakt drahých hotelech?

Tak toto všechno stan řeší, to je jasné. Stan REDVERZ Atacama vám však přináší úplně jinou dimenzi komfortu stanování. To, že se můžete ve vestibulu (většina i v ložnici) normálně postavit a fungovat (podobně jako třeba v běžném přívěsu/karavanu), to je rozdíl jako noc a den ve srovnání se stanem, do kterého můžete akorát vlézt po kolenou rovnou do spacáku.

2): "...já opravdu nepotřebuji mít na cestách motorku ve stanu"

Přejděme pro tuto chvíli fakt, že garáž/vestibul je fantastický především pro užití jako obývák/kuchyňka. Budete překvapeni, jak rádi si budete motorku do stanu parkovat! Tak dobré parkování pro motorku často člověk nemá ani při noclehu v penzionu.
 

3): "...cena, no, to je za stan hodně..."

Není to za stan hodně. Definitivně ne, naopak! Motorkáři obecně nemají problém respektovat raketovou cenu za "akrapa", "šubrtku" či servis. Ale na jiné věci často nahlížejí razantně šetřivější optikou. A ano, v masových řetězcích lze koupit nějaký stan za násobně nižší cenu. Ale podívejte se, kolik stojí funkční spolehlivé stany od renomovaných značek v obchodech se skutečně kvalitními produkty pro cestování. Ještě mnohem více než stan REDVERZ Atacama a to i přesto, že tyto stany jsou daleko menší. Kevin (majitel firmy REDVERZ) si je dobře vědom, že pro motorkáře bude vždy prioritou motorka a ten "akrap" a proto nastavuje cenovou hladinu maximálně příznivě ve srovnání se srovnatelnou kvalitou. Tak to je.

A ještě druhý pohled na cenu - za stan REDVERZ Atacama zaplatíte asi tolik jako za 2-3 prodloužené víkendy nejdostupnějšího ubytování v Alpách... 
 

4): "...stavění a balení stanu zabere moc času"

Stan REDVERZ Atacama postaví každý za několik minut, dokonce i napoprvé. Sbalení je dobré si trochu natrénovat a promyslet s ohledem na to, v jakém zavazadle a kde na motorce budete sbalený stan vozit. Ale po osvojení vám to zabere cca 10 minut. Když si proti tomu uvědomíte, že i v penzionu/hotelu si musíte věci pobalit zpět do zavazadel a často je odnášet/donášet určitou vzdálenost k motorce, zjistíte, že praxe se stanem REDVERZ Atacama je obdobně časově náročná jako příjezd/výprava z penzionu.

5): "...jak je stan velký ve sbaleném stavu?"

  To je ta genialita stanu REDVERZ Atacama pro cestování na motorce!   Ano, na zádech pěšky by to nikdo nosit nechtěl. Ale motorka o něm prakticky neví. Vejde se do velkého motokufru stejně jako do vaku na zadní sedlo nebo nosič.   Na fotografiích níže to vidíte úplně názorně.   Ten starý Fejzr je ještě trochu menší než dnešní 500cc-700cc motorky nejrozšířenější střední třídy. A teď čtěte pozorně, co vše má na sobě sbaleno:

  • stan REDVERZ Atacama
  • přídavné REDVERZ podlážky pod ložnici i garáž
  • matrace 185x65x7cm (žádná pionýrská karimatka, ale 7cm silná matrace...chceme si to užít, ne přežít)
  • ergonomický polštář (chceme se to užít, ne přežít)
  • péřový quilt/spacák s komfortní teplotou 0°C
  • !!! skládací židle HELINOX !!!
  • malá sekera
  • nepromoky, náhradní rukavice, atd.
  • pantofle
  • hygienické potřeby, svítilna, powerbanka, atd.
  • potřebné oblečení na vícetýdenní cestu 

Pravda, všechny sbalené věci jsou velmi pečlivě vybíráné kvalitní produkty, ale   to vše je na tom starém malém Fejzrovi nabaleno   :-). Některé z těchto bezvadných produktů brzy zařadíme do naší nabídky, ale už teď vám cokoliv na toto téma rádi poradíme.
 

Na závěr tohoto blogu ještě navážeme na bod 2 resp. si povíme, jak je to s velikostí a komfortem stanu REDVERZ Atacama v postaveném stanu. Že garáž ve stanu není vůbec zhýralý nápad, jsme již zmínili a především to každý uživatel velice rychle zjistí osobně. Že ohromný vestibul je fantastický především jako obývák/kuchyňka zmiňujeme v každém popisu stanu jako takřka tu největší výhodu tohoto stanu. Ale na fotograficích níže se můžete názorně podívat, že často si nemusíte mezi garáží a obývákem vybírat, jelikož stan REDVERZ Atacama vám nabízí úplně v pohodě obojí najednou! BMW R1200R není zrovna malá motorka, a kolik místa stále zůstává vidíte na fotografiích níže. Pro pořádek dodáváme, že do garáže se skutečně plně vejde i velké GS se všemi největšími kufry či GOLD WING.

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f01

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f02

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f03

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f04

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f05

jak je velky sbaleny stan REDVERZ Atacama f06